Wednesday, September 2, 2009

BERBEZA MEMANG BERBEZA..RAMADHAN

sALAM..Aku rasa semua orang tahu aku balik kampung minggu lepas ....dan buat pertama kali aku jejakkan kaki ke pasar ramadhan kat kampung aku ni..Sebenarnya aku tak berapa teruja nak beli belah kat bazaar ramadhan ni ..tp si anny beria-ria ajak aku gi Rengit (pasar ramadhan )al maklumlah sepanjang ramadhan ni dia asyik masak jer..so kali ni dia x nak masak...dia nak membeli jer....

Yang buat aku terkezut dengan harga makanan kat rengit ngan kota warisan(umah)jauhnya beza...kerana perbezaan itulah yg membuatkan aku teruja utk berbelanja lebih..kerna di rengit aku boleh dapat dua kali ganda makanan ..waduh!!!lumayan sangat...5 biji kuih gulung cuma RM 1..walhal kalu beli kat kota warisan 5 biji = RM 2...tak ke jauh bezanya tu ...

Satu yg aku kagum..anny dah x macam dulu/..dulu pantang jumpa pasar mesti belanja semaksima..itu nak..ini nak ..tp mungkin kerana usia semakin tua..dia pun mcm dah tak heran tengok makanan..mungkin kerana selama ni dia asyik masak so dia tahu dah..kalu buat sendiri banyak boleh dapat...Kesudahannya

Semalam pun aku gi pasar ramadhan kat umah aku lak..bukan nak pegi sangat tp dh x sempat sbb bawak2 budak gi klinik ...tiba2 para pengasuh kol anak demam ...bergegas lah balik..habis check up dah kol 6.30..apalagi paling cepat ialah pasar ramdhan lah..bayangkan sotong sumbat seekor yg sederhana sampai RM 3...waduh!!!tp demi mengidam bini aku , aku belilah jugak ..dua ekor...nasi ayam rm 4.50 kuih 5 Rm 2...waduh!!!patutlah org yg keje kat kg boleh kaya raya..barang-barangnya murah banget...oklah to be continue

No comments:

Post a Comment