Saturday, September 12, 2009

Shopping Raye...2009

Pergh!...akhirnya aku dah shopping raye semalam...last week aku cuma sempat beli baju-baju melayu utk aku dan anak-anak kt Mydin USJ, biasanya aku beli kt Masjid India...aku sejak dari belum kahwin sampai la dah anak 3, tak penah tempah baju melayu..suka beli last minit punyer...seingat aku masa kecik2 dulu je sampai la aku tahun 2 kt universiti mak aku tempahkan baju kt aku..lepas dari tu...aku beli sendiri..maklumla..masa start tahun 3 tu aku dah praktikal so ada la duit lebih utk aku beli baju melayu sendiri...


Ingatkan nak shopping lepas baiki kereta..tp punyer la lama baiki kete..sampai aku dah letih nak kuar g shopping petang tu...asal2nya cuma nak repair paip coolant yg bocor je...kejap je x sampai pun sejam dah siap...nasib baiklah boleh welding je...klu tidak risau je nak balik sbb asyik nak kena top up air je...Apek tu ckp kalau nak tukar spare part tak ada...aku mula2 mmg nak suruh dia welding je..tp pekerje dia cakap ...wooo..mana boleh welding..kena tukar ni...nasib baik tokeh dia kata ok...kalau ikut experience engineering aku mmg sepatutnya boleh welding...peh! lega sikit bila dia ckp kosnya hanya rm50...aku pun cakap ok la..kasi bikin..sambil2 tu aku suruh tukar air coolant dan servis trotlle body sekali...kosnya krg rm2 nak rm100....
Panjang pulak citer pasal servis kete..disingkatkan citer...sbb rasa budget kt kete ada masih ada..aku terus pegi kt kedai aksesori....nak tukar alarm dengan handle bukak pintu aku yg dah dekat 2 bulan patah...kt sini budget aku lari..target kos nak tukar alaram cuma rm100 dah jadi rm300...pastu tokeh tu cakap boleh siap 1/2 jam jadi 3 jam...



Mula2 plan nak shopping keesokan harinya..tapi lepas je berbuka tiba2 ada semangat baru plk nak g shopping...lepas solat maghrib aku pun meluncurkan kete aku yg dah power tu Jusco Equine park...sampai kt sana lebih krg pkl 9pm..mula2 mood tu ada ..tp sampai sana Iman plk buat hal...menangis plk nak belon...terpaksa la lari g carik belon...



Sedar tak sedar byk jugak aku belanja....pergh! x ingat punyer...pkl 11pm kami semua baru siap shopping...beli punyer beli..rupa2nya aku tak beli pun T'shirt raye utk aku...terpaksa kena pegi carik lagi..

3 comments:

Leonora Halim said...

pi PKNS or SACC shah alam.. byk pilihan and murah jugak.. :)

Ahn said...

pergh da soping~~~~~~

Mohd Zulkefle Md Said said...

oyeke...tahun depan plk la...

Post a Comment