Monday, September 7, 2009

Emel pertama dari anakku...

Hari Sabtu yang baru lalu, sedang aku sibuk modify-modify blog aku...tiba-tiba anak aku yang no.2(6 thn) nak mintak pakai komputer...biasalah selalunya dia buat main game ataupun bukak youtube..citer digimon, ultraman, bakugan, dll...dia ni aku tgk mmg lain dari yang lain..lain ckit dari abang dia yg berumur 8 thn tu...terror ckit la dari abang dia...kalau abang dia dulu darjah satu baru laju nak membaca & mengeja..tapi dia ni..baru tadika dah tau baca & eja..

Oya!..citer pasal tadi tu...pasal nak mintak pakai komputer..aku ingatkan dia nak buat main game atau bukak youtube...tapi kali ni permintaan dia pelik ckit..dia nak tulis emel..mmmmm..aku pun tanyer dia ...emel tu apa?...dgn konfiden je dia jawab..ala..yang anta surat tu...aku tanyer dia nak anta kt sapa?...kt kawan, Hafizi...dia jawab sambil tersengih malu...ingatkan kt awek td..
Aku tanyer lagi..mana dia tau pasal emel ni..sapa ajar? dgn konfiden malu..dia jawab saya tau sendiri la...aku pun tanyer lagi mcmn dia boleh tau?...selamber je dia jawab...saya kan 'genius'..sambil dia tersenyum malu..malu pasal puji diri sendiri kot...

Lantas, aku pun buatkan lah dia emel address....'adibhaikal@gmail.com'...pwd dia bubuh sendiri..peh! aku pun susah nak ingat..rupa2nya dia pakai pwd komputer makcik dia...tp aku pun rasa dia ni mmg power...sbb. masa balik kg. minggu lepas aku nak bukakla komputer adik ipar aku ni..tp aku lupa plk pwd dia..pastu aku tanyer la anak aku ni...tak sangka dia masih ingat w/pun dah sebulan dia tak pakai komputer tu...

ni la dia hasil emel yg aku dapat luahan hati seorang anak...hehehe..






.

No comments:

Post a Comment