Saturday, August 29, 2009

balik ke kampung halaman ..johor darul takzim





Semalam....khamis ,6.00 ptg/...aku bertolak pulang ke kampung halaman di Johor..Mengikut firasat anny ..yg sentiasa rasa terer bab jalan dari aku ...(memang aku akui dia terer bab jalan) hi-way akan jam teruk almaklum hari isnin cuti so org semua nak merasai keseronokkan berpuasa di kampung..termasuk le aku ..entahlah..kalu sebulan x nampak kg rasa mcm hidup x seronok jer...kena jenguk jgak kampung halaman ini.Ye lah selagi keluarga ada di kampung kenalah jenguk2 selalu ...

Macam biasa le..aku akan ikut cakap assisstant aku yang pakar jalan ni..kitorang kut jalan belakang kotaseriemas then masuk labu kuar senawang .itu pun aku silap ..terpatah balik ke Seremban ,,kena bamboo lagi ngan anny ..kena gelak besar lagi..konon nak cepat ,tp jadi lambat..sekurang-kurangnya aku dah tahu jalan yg sepatutnya aku jalan selepas ini ...

time buka puasa kitorang baru je smpi senawang ...masuk hentian penuhla pulak...alhamdulillah anny bawak bekalan berbuka pose..aku pun pelik..apa angin anny ni..selalu x masak kalu nak balik kampung..n konfemlah kitaorang akn makan kat R n R mana-mana ...menunya ialah mee goreng , nasi goreng n lepat ubi ..minum air sarsi..haikal yg x berapa suka makan pun makan banyak..sedap katanya ...macam biasa ..bila dah kena puji..anny pun melayang2..hehe..pompuan..pompuan...x puji x leh ke...

Kesimpulannya ....jalan raya clean n clear..cantek!!!tp entahlah masalah pejabat n ada satu masalah tu mebelenggu fikiran aku sampai aku rasa macam malas nak memandu..slow je aku bawak...80 km sejem..may be itu penyebab aku sampai lewat..cam biasa aku ni x leh nak berahsia ngan anny ...cam biasa kena bamboo dulu..pastu dapat pelukan penenang beb!!!!aum!!auma!!!




akhirnya..aku sampai jugak ke rumah ibu mertuaku di Jelotong , Ayer Baloi ..macam biasa ..makan - makan punya aktiviti ...mak mertuaku memang suka memasak...semalam makan nasi jagung , ayam kari dalca , masak merah , ikan asam pedas bugis dan mcm2 ..cam biasa aku sampai anak bujang penyejuk tgh makan ...alhamdulillah ...aku lps makan terus cari bilik..tidoooo

bersama adik beradik n sepupu2 ...raya tahun lepas

No comments:

Post a Comment