Saturday, August 29, 2009

Koleksi lawak KELAKAR


Hari ini ...di pagi hari ni ,,,aku nak buat sesuatu yang menggembirakan hati aku ....dah lah malam tadi masa nak balik umah mak aku ( yang sememangnya dekat je ngan umah mak aku ) kereta aku punya suhu kepanasan amat panas sekali ....takut n cuak aku ...anny apatah lagi..panik n gabra ...anak2 aku cam biasa cool jer..aiman yg buat aku perasan tentang masalah keta aku ni..aiman ni x leh panas sikit ..mulalah bising ..aircond panas...itulah punca masalah ...pastu aku berenti lah kat SHELL Sg Pinggan.aku bukan bonet n tambah air ..fullamak ..berasap..anny terus panik..suruh budak2 kuar keta..pastu ada satu cina yg naik wira dgn sikap prihatinnya beritahu aku..jgn bubuh air masa panas2 , nanti bengkok..tq apek!aku faham lah apa dia cakap ...dan mmg aku nak tunggu sejuk..tadi tu aku cuma titikkan air jer...

Sementara tunggu aku uruskan keta , budak2 tu gi kedai SHELL beli belah..budak2 ni mcm x leh nampak pump station la..mesti nak beli air kotak lah ...bagugun la..waduh!!ni baru tiga anak..kalu berderet lagi anak ..mahu kena ada RM 100 utk beli barang kat stesen minyak ...


hampir sejam jugak aku duduk kat SHELL ni betulkan kereta ...budak2 siap main jual-jual ,pastu petik daun bunga raya utk buat duit ..maknya pun join sekali ...main london bridge is falling down la..maknya pun dah jadi budak..punyalah bosan tunggu aku betulkan kereta ...Sampai je umah mak aku , banyak motor ..ghupanya pekerja indon bapak aku ..nak mintak cuti raya agknya ...lama jugak diorang kat umah ..aku cam biasa tgk tv melayan cite2 best sambil melayan anny , aiman , aikal n my beautiful anak dara iman ...akhirnya malam semalam kami tidur berlima satu katil..(alhamdulillah katil kat bilik aku ni king size)heheh..

Alamak ..aku lupa tujuan aku yg sebenarnya..nak persembahkan lawak2 yg lucu...Dipersembahkan ....
LAWAK 1

Tunang Farid , Siti , menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka. Farid : Mengapa? Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru.. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya. Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak , Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya. Siti : Erkkkkkk.......... Benci ..........

LAWAK 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ??

LAWAK 3

Pada satu petang , si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu? Ibu : Tu sedara kiter , kenalah hormat.

Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke?

LAWAK 4

Tregedi di bulan Puasa

Seorang wanita cantik dan seksi terjatuh dari tingkat 80 sebuah
bangunan.Sampai jer di tingkat 70 , seorang lelaki Inggeris berjaya
menyambutnya.

Wanita : Terima kasih , anda telah menolong saya...

Lelaki Inggeris : Sama2 , tapi anda harus membalas budi...

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Inggeris : Tidur dengan aku....

Wanita : Tak guna , kau ingat aku pelacur?! Tidak!!

Lelaki Inggeris : Baiklah kalau begitu...

Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu.
Di tingkat 50 , seorg lelaki Perancis berjaya menyambut wanita itu.

Wanita : Terima kasih , anda telah menolong saya...

Lelaki Perancis : Sama2 , tapi anda harus membalas budi....

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Perancis : Tidur dengan aku....

Wanita : Tak guna!! Aku tak mahu!

Lelaki Perancis : Kalau begitu , tak guna aku selamatkan kamu...

Lelaki erancis itu melepaskan semula wanita itu..

Dari tingkat 50 , 40.. dan 30 , tidak ada sesiapa pun yang dapat
menangkap
wanita itu. Wanitaitu mula ketakutan dan berharap , jika ada orang
yang
menyelamatkannya , dia tidak lagi kisah jika terpaksa

tidur dengan orang tersebut. Akhirnya di tingkat 20 , seorang lelaki
Arab
berjaya menyambut wanita itu.

Belum sempat lelaki Arab itu bersuara , wanita itu terlebih dahulu
berkata-kata...

Wanita : Terima kasih , anda telah menolong saya.. Sebagai membalas
jasa
,
saya akan tidur dengan anda.

Lelaki Arab : Astaghfirullah..
(lalu melepaskan semula wanita itu kerana terkejut..)


No comments:

Post a Comment